پوشاک, شلوار کوهنوردی

در هنگام خرید شلوار کوهنوردی به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید-شلوار-کوهنوردی

خرید شلوار کوهنوردی هم برای افراد مبتدی و هم کوهنوردان حرفه ای گاهی چالش برانگیز می‌شود. در این مطلب از مجله بیاکوه، باهم بررسی می‌کنیم که چه نکاتی در هنگام خرید شلوار کوهنوردی حائز اهمیت هستند. با ما همراه باشید.

مواردی که باید در هنگام خرید شلوار کوهنوردی مدنظر قرار دهید

اندازه (Size)

البته هر کس ترجیحات خود را برای اندازه شلوار دارد. اول از همه شما می‌خواهید در شلوار کوهنوردی احساس راحتی داشته باشید.

تحرک خوب در شلوار بسیار مهم است، بنابراین میزان مشخصی از راحتی مزیت خوبی است. با این حال، شما نمی‌خواهید در این مورد زیاده روی شود.

شما قطعاً خواهان تحرک خوب در قسمت زانو و فاق شلوار هستید. در زمان کوه نوردی تحرک زیادی در این دو قسمت شلوار در موقعیت های مختلف خواهید داشت. در نتیجه شما خواهان آزادی بیشتری در زمان حرکت هستید.

برخی از شلوارها به طور خاص دارای زانوهای مفصلی و فاق های کشاله ای هستند، بنابراین می توان برای انتخاب سایز در هنگام خرید شلوار کوهنوردی به این موارد توجه کرد؛ زیرا تحرک بیشتری با مقاومت بالاتری در برابر سایش ارائه می دهند.

به عنوان یک قانون کلی، شلوارهای کوهنوردی تابستانی معمولاً کمی گشادتر از شلوارهای زمستانی هستند، این امر تا حدی منطقی است؛ زیرا شما می‌خواهید تهویه بیشتری در دماهای گرم‌تر داشته باشید.

توصیه ما این است که از نظر سایز بندی، هدف خود را برای پوشیدن لباس‌هایی که در آن ها احساس راحتی می‌کنید مشخص کنید و توجه بیشتری به نواحی زانو و فاق داشته باشید.

کمی گشاد بودن شلوار می تواند برای فصل های گرم‌تر سال مفید باشد؛ زیرا هوا می تواند کمی بهتر به گردش درآید، اما تا حدی که در هنگام وزش بادهای شدید باعث آزار شما نشود.

نقش جیب ها در خرید شلوار کوهنوردی ( Pockets)

در حالت ایده‌آل، جیب‌ها باید به اندازه‌ای بزرگ باشند که وسایلی مانند (قطب‌نما، نقشه، تلفن، دوربین و غیره) را که دوست دارید در دست داشته باشید در خود جای دهد و همچنین زیپی برای بسته شدن آن، تا در حین حرکت هیچ یک از آنها را گم نکنید.

اگر برای پیاده‌روی در هوای سرد شلوار می‌خرید، جیب‌هایی که آستر پشمی دارند برای گرم کردن دست شما مناسب هستند. اگر در شرایط گرم پیاده روی می‌کنید، آنهایی که از آستر مشبک استفاده می‌کنند با افزایش تهویه به رفع رطوبت و خنک ماندن بدن شما کمک می‌کند.

رنگ  ( Colour )

خرید شلوار کوهنوردی در طیف وسیعی از رنگ ها امکان پذیر است. از نظر گرما، رنگ‌های تیره گرما را جذب و رنگ های روشن گرما را منعکس می کنند. به همین دلیل است که تقریباً همه شلوارهای تابستانی دارای رنگ های روشن مثل کرم، بژ، خاکستری و غیره هستند.

اگر در زمستان کوهنوردی می کنید، یک جفت شلوار کوهنوردی تیره تر می‌تواند به جذب گرمای خورشید و گرم نگه داشتن شما کمک کند.

ضد باد ( Windproof )

گاهی اوقات، زمانی که در حال کوهنوردی هستید آب و هوا می تواند غیر قابل پیش بینی باشد. شلوارهای کوهنوردی بادگیر شلوارهایی هستند که هر زمان برای کوهنوردی میروید به خصوص هنگام وزش شدید باد به آن ها نیاز دارید.

خرید شلوار کوهنوردی

این شلوارها از ماده پلی استر ساخته شده است که هنگام کوهنوردی یا انجام فعالیت های دیگر در فضای باز، سبک وزن و راحت هستند. ویژگی ضد باد باعث میشود شما گرم باشید و در معرض سرما قرار نگیرید.

توصیه ما برای خرید شلوار کوهنوردی

توصیه می کنیم حداقل دو دست شلوار کوهنوردی داشته باشید، یک شلوار تابستانی که سبک‌تر است و همچنین یک جفت شلوار زمستانی که البته کمی سنگین‌تر هستند تا در آب و هوای سردتر گرم‌تر شوید.

برای خرید شلوار کوهنوردی تابستانی، ما زیاد به مقاومت در برابر آب اهمیت نمی دهیم؛ اگر شلوار ها قابلیت تنفسی خوبی داشته باشد و کمی خیس شود، معمولاً در دماهای گرم تابستان خیلی سریع خشک می شود.

شلوارهای زمستانی باید به میزان قابل توجهی گرم تر باشند اما همچنان قابل تنفس باشند.

توصیه می کنیم به دنبال زیپ های تهویه در شلوار زمستانی خود باشید زیرا آن ها واقعا در تنظیم دما مناسب هستند.

قابلیت تنفس برای شلوارهای کوهنوردی تابستانی و زمستانی شما بسیار مهم است. به طور کلی، هر چه تنفس بیشتر باشد، شلوار سریع تر خشک می‌شود و این یک نیاز قطعی برای شلوار کوهنوردی است.

به دنبال حداقل دو جیب دستی در هر جفت باشید و جیب پشتی نیز می تواند برای نگه داری وسایل چیز خوبی باشد.

چنانچه همچنان سوالی درباره خرید شلوار کوهستانی داشتید، می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

UPF  (عامل حفاظت از اشعه ماوراء بنفش)

در حالی که انواع لباس ها درجاتی از محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید را فراهم می کنند، برخی از آن ها بهتر این کار را انجام می دهند.

این روزها، اکثر تولیدکنندگان شلوار کوهنوردی رتبه بندی UPF  (عامل حفاظت از اشعه ماوراء بنفش) را به محصولات خود اضافه می کنند. این شاخص به شما می گوید که چه مقدار از اشعه ماوراء بنفش خورشید به مواد پارچه نفوذ می کند.

به عنوان مثال، با درجه بندی  UPF 50، تنها یک پنجاهم (2%) از اشعه ماوراء بنفش خورشید از طریق پارچه به پوست شما می رسد، و با رتبه UPF 30، تنها (3.3٪) از اشعه UV خورشید به پوست شما می رسد. همانطور که ممکن است حدس بزنید، هر چه عدد UPF بالاتر باشد، پارچه محافظت بیشتری خواهد داشت.

در حالی که اگر در شرایط سردتر یا ابری کوهنوردی می کنید، ممکن است این نگرانی بزرگی برای شما نباشد، اما اگر در تابستان و هوای بسیار گرم یا در ارتفاع بالا کوهنوردی می کنید، UPF بالاتر (30_50+) ارزش داشتن را دارد.

شما می توانید از طریق فروشگاه بیاکوه خرید شلوار کوهستانی مناسب خود را انجام دهید.

1 دیدگاه در “در هنگام خرید شلوار کوهنوردی به چه نکاتی توجه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *