پوشاک, کاپشن

راهنمای خرید کاپشن کوهنوردی + 4 برند کارامد در بازار ایران

خرید کاپشن کوهنوردی

بررسی انواع کاپشن کوهنوردی

برای آشنایی بیشتر با انواع کاپشن کوهنوردی، در ادامه به بررسی هر یک از انواع کاپشن‏ها خواهیم پرداخت:

کاپشن با عایق سبک و نرم:

این مدل کاپشن کوهنوردی دارای یک لایه میانی قابل تنفس خوب هستند. کاپشن‌های با عایق نرم و سبک به بهترین وجه بدن شما را می‏پوشانند. در حالت ایده آل شما می‌توانید این نوع کاپشن‏ها را روی یک لایه لباس نازک یا لباسی از جنس پشم گوسفند بپوشید. این مدل کاپشن دارای یک لایه عایق نرم عالی است و برای کوهنوردانی مناسب است که در شرایط آب و هوایی سرد و وزش باد ورزش می‏کنند؛ زیرا از پارچه‌های قابل تنفس و کششی ساخته شده‏اند تا از ایجاد گرمای بدن جلوگیری کند. همچنین این نوع کاپشن‏ها برای افرادی که ورزش هوازی می‌کنند و تعریق زیاد دارند مناسب است. این کاپشن‏ها شما را از باد و باران سبک محافظت می‌کند و در شرایط آب و هوایی سرد خشک یک پوشش مناسب است.

کاپشن با عایق معمولی:

این مدل از کاپشن کوهنوردی ​​در اصل یک کاپشن گرم با یک لایه معمولی است. در حالی که کاپشن‏ها با عایق سبک و نرم، بدن را گرم می‏کنند؛ اما هنگام خیس شدن قابل استفاده نیستند و فقط می‏توانید از آن‏ها در هوای خشک استفاده کنید؛ اما کاپشن‏های با عایق معمولی حتی در صورت خیس بودن قابل استفاده هستند و مانند کاپشن‌های گران قیمت کاربرد دارند. معمولاً یک کاپشن با یک عایق معمولی ​​ انتخاب مناسبی برای خرید اولین کاپشن است. هنگامی که هوا بارانی و نامساعد است، یک کاپشن با عایق معمولی بسیار مناسب است. این مدل کاپشن‏ها ‏ بسیار سبک وزن هستند، به خوبی فشرده می‌شود تا در کوله پشتی جای بگیرند و در برابر آب مقاومت دارند.

کاپشن با لایه سخت:

این نوع کاپشن کوهنوردی یک بخش اساسی از تجهیزات کوهنوردی هر کوهنورد است. این نوع کاپشن‏ها دارای لایه بیرونی ضد آب و باد هستند که هنگام آب و هوای بارانی همراه با وزش باد در کوهستان، شما را خشک نگه می‏دارند. این کاپشن‏ها از یک لایه سخت بسیار بادوام تر و قابل تنفس تولید شده‌اند. اکثر این کاپشن‏ها دارای پارچه ضد آب هستند و بعد از لایه ضد آب دارای یک روکش مقاوم در برابر باد (DWR) هستند که باعث خشک شدن آب از سطح کاپشن می‏شود. علاوه بر این، این لایه موجب ضد آب شدن کاپشن می‏شود. این نوع کاپشن‎‏ها را باید همیشه تمیز نگه دارید زیرا خاک پوشش DWR را از بین می‌برد، بنابراین بعد از هر بار استفاده مرتباً آن را با استفاده مواد شوینده مناسب بشویید تا ضد آب بودن آن حفظ شود.

در پایان با آشنایی با انواع کاپشن کوهنوردی، با توجه مکان و زمان کوهنوردی و هزینه‏ای که می‏خواهید صرف کنید، می‏توانید یک کاپشن مناسب و با دوام را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *